ιερωμένος Άνθιμος, κολυμπώντας μαζί με πολιτικούς και δημοσιογράφους στον βαλτινό πεδίο, είπε ότι η εξέγερση των μαθητών καθοδηγείται από διάφορα ‘‘site’’ του ίντερνετ και υποκινείται από ξένους πράκτορες καλώντας παράλληλα τους πολιτικούς να κοινωνήσουν. Είναι σαφές ότι ο ιερωμένος συντάσσεται με τις απόψεις του ΚΚΕ περί πρακτόρων γενικώς, το οποίο επίσης καλεί τον κόσμο να κοινωνήσει τις σταλινικές του μεθόδους ‘‘επαναστατικότητας’’, εγκλωβισμένος στα καλά φυλασσόμενα μπλοκ του.
Κάτι που δεν είναι σαφές ωστόσο είναι το γεγονός ότι η δήλωση του κου Άνθιμου εξοστρακίστηκε και πέτυχε διάνα στο κέντρο του προβλήματος της σύγχρονης ενημέρωσης, χωρίς να το έχει ούτε ο ίδιος συνειδητοποιήσει. Με μια λέξη που είπε (‘‘site’’) περιέγραψε την καρδιά του ζητήματος.
Εδώ και αρκετά χρόνια το internet αποκτά όλο και μεγαλύτερη επιρροή στην ενημέρωση των πολιτών, κάνοντας να μοιάζει παλαιολιθική και αφελής η άποψη γνωστής δημοσιογράφου που πολιτεύεται με το ΚΚΕ, ότι τα επεισόδια σε τόσο μικρό χρόνο αμέσως μετά τη δολοφονία του Αλέξη, αποδεικνύουν ότι υπάρχει ένα καλά οργανωμένο πανελλαδικό δίκτυο ταραξιών προβοκατόρων. Λες και είναι ανήκουστο ανάμεσα σε χιλιάδες εξεγερμένους που διαδηλώνουν, να βρίσκονται και κάποιοι αστυνομικοί χωρίς στολή. Λες και αυτό μπορεί να χαρακτηρίσει μια εξέγερση τέτοιου μεγέθους. Ως προς τον αφορισμό αυτό, είναι πια γνωστή η συλλογική παράνοια του κόμματος εδώ και δεκαετίες. Η λέξη παράνοια έχει σημασία διότι είναι ένα κατασκεύασμα το οποίο πραγματικά πιστεύουν και έχει λειτουργική αξία για τη συνέχιση του κόμματος. Σε σχέση τώρα με το δίκτυο αυτών των ‘‘υπονομευτών των αγώνων του κόμματος’’, η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν τέτοια δίκτυα και λέγονται διαδίκτυο και δίκτυο κινητής τηλεφωνίας.
Σε αυτή την στιγμή, στις μέρες της μεγαλύτερης εξέγερσης στην Ελλάδα εν καιρώ ειρήνης, οι συνθήκες προβάλλουν μια μοναδική ευκαιρία για αλλαγή. Οι εξεγερμένοι μη έχοντας κληρονομήσει τίποτε άλλο παρά ένα μελλοθάνατο πλανήτη και το στοίχημα να τον σώσουν, δείχνουν να στρέφουν το κεφάλι τους και να μη θέλουν να το χτυπήσουν στο ίδιο ντουβάρι που κοπανούν το δικό τους οι προηγούμενες γενιές. Προτιμούν αντίθετα να εκφράζουν την οργή τους χτυπώντας τα ντουβάρια, τις τζαμαρίες και το ατσάλι που οι παλαιοί ανύψωσαν σε αξίες υψηλότερες της ανθρώπινης ζωής. Δεν είναι τυχαίο ότι ο βασικός στόχος των διαδηλωτών ήταν οι τράπεζες.
Η αναστάτωση και οι αναταραχές δεν είναι ξένες σε αυτό τον τόπο. Η Ελληνική ιστορία είναι μια ιστορία διχασμών και θα έλεγε κανείς ότι η διχοτόμηση είναι από τα κύρια χαρακτηριστικά της. Οι Αθηναίοι και οι Σπαρτιάτες, Οι κομμουνιστές κι οι εθνικόφρονες, oι Καραμανλήδες και οι Παπανδρέου, εδώ και 60 χρόνια. Να θυμηθούμε ότι εν μέσω της επανάστασης του 1821 είχαμε τον εμφύλιο του ’23 για την πρωτοπορία του αγώνα που οδήγησε επαναστάτες στη φυλακή. Κι ακόμα τον αιματηρό εμφύλιο του ‘45-’49. Για να μη συζητήσουμε για τις σχάσεις της αριστεράς που είναι σαν να αποτέλεσαν έμπνευση για την ταινία των Μόντι Πάιθονς ‘‘Η ζωή του Μπράιαν’’.
Και ενώ γίνονται όλα αυτά εκείνη την νύχτα της 6ης του Δεκέμβρη, ο Υπουργός Παιδείας γλεντάει σε σκυλάδικο. Και το πρόβλημα είναι η ιδιαιτερότητα της νύχτας κι όχι το γεγονός ότι ο Υπουργός Παιδείας είναι ούτως ή άλλως απαράδεκτο να γλεντάει στα σκυλάδικα, δείχνοντας σαφώς το δρόμο της αισθητικής των σκουπιδιών του πολιτισμού που μας επιβάλλουν. Κατά τα άλλα σοκάρονται με την απόπειρα καψίματος της βιβλιοθήκης και του μουσείου. Σαν να τα έχουν ανάγει σε πολιτισμικές αξίες κι όχι σε καλό και βολικό προϊόν της μοναδικής βιομηχανίας της χώρας, του τουρισμού. Οι βιβλιοθήκες αz333;ραχνιάζουν όπως τα μυαλά μας και τα μουσεία είναι παγερά oαδιάφορα για τους περισσότερους. Δεν είναι τυχαίος ο επιθετικός προσδιορισμός ‘‘μουσειακός’’ που δεν συναντάται σε άλλη γλώσσα. Αρκετά με την υποκρισία λοιπόν.
Σε σχέση με τη βία αυτών των ημερών είναι βέβαιο ότι η εγκαθίδρυση του πανεπιστημιακού άσυλου, λόγω των ευαίσθητων αντιδικτατορικών ανακλαστικών, είναι μοναδικό ‘‘προνόμιο’’ των Ελλήνων και είναι ξεκάθαρο ότι διαχρονικά βοηθά τις εξεγερσιακές διαδικασίες. Δίπλα στην αυτόνομη νησίδα των Εξαρχείων βρίσκεται το Πολυτεχνείο και η Νομική, λίγο πιο πέρα η ΑΣΟΕΕ. Το ζήτημα του ασύλου έχει σαφώς αποτελέσει θέμα προς συζήτηση με αυτή ακριβώς την βάση. Την αφαίρεση της κρυψώνας από τους συγκρουόμενους με τις αστυνομικές δυνάμεις νέους.
Οι Έλληνες, έχοντας ζήσει δύσκολες στιγμές πολιτικής βαρβαρότητας και όντας ο μοναδικός λαός στην Ευρώπη στον οποίο επιβλήθηκε δικτατορία λατινοαμερικάνικου τύπου, διεκδικούν συνήθως μια ιδιαιτερότητα στις αντιδράσεις τους απέναντι σε πρόσωπα και πολιτικές που τους καταπιέζουν. Ωστόσο θα έλεγε κανείς ότι οι προοδευτικές δυνάμεις της χώρας διαπνέονταν πάντα από μια διάχυτη ηττοπάθεια. Η μαζικότητα της σημερινής αντίδρασης δεν απαντήθηκε στη χούντα, μιας και προτιμήθηκε η ηττοπαθής στάση του γεμίσματος των καραβιών με προορισμό τα ξερονήσια. Δεν απαντήθηκε καν τις μέρες των καταλήψεων στις σχολές, όπου πάλι η φιλολογία περί πρακτόρων και προβοκατόρων ήταν επίκαιρες όσο και σήμερα. Το ίδιο συνέβη και παλαιότερα, το 1944 όταν η ηγεσία του ΕΑΜ αρνήθηκε να πιάσει την εξουσία που έπεφτε στα χέρια της λίγο πριν από τα δεκεμβριανά με συνέπεια την επιβολή των Άγγλων με τα όπλα και την έναρξη του εμφυλίου.
ο ουσιαστικό ζήτημα της αλλαγής που ο κόσμος φαίνεται να ζητάει είναι φυσικά πολιτικό αλλά ταυτόχρονα είναι αισθητικό και ηθικό. Αφορά το πώς οι νεοέλληνeες της φραπελιάς θα ξυπνήσουν και θα στείλουν σπίτι τους όλους τους σάπιους εκπροσώπους της μεταπολιτευτικής πολιτικής ηγεμονίας της χώρας. Πως θα πουν απεταξάμην στην αλλοτρίωση και θα απαλλαγούν από την χαύνωση της τηλεόρασης και της κατανάλωσης. Η ψεύτικη ευδαιμονία των ένδοξων χρόνων του χρηματιστηρίου ακολουθήθηκε από την δραματική μείωση της αγοραστικής δύναμης των ελλήνων. Σε μια χώρα όπου η κερδοσκοπία είναι το εθνικό σπορ και οι μισοί προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τους άλλους μισούς, σε μια χώρα όπου οι μισοί έλληνες πιάστηκαν στη φάκα των δανείων μη έχοντας πολλές επιλογές διαφυγής, έρχονται οι νέοι και οι νέες μέσα από την εξέγερσή τους να συμβολοποιήσουν με τις βίαιες απαντήσεις τους το τέλος της κοινωνίας της αφθονίας και της ψεύτικης ευδαιμονίας και να προσφέρουν απλόχερα μια ευκαιρία για αφύπνιση των συνειδήσεων μας.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου