Τρίτη 16 Νοεμβρίου 2010

No Exit

Υπάρχουν πολλοί και διαφορετικοί τρόποι για να ερμηνεύσεις το Exit through the gift shop. Μπορεί να το δεχθείς σαν ένα απλό ντοκιμαντέρ που μας παρουσιάζει την λεγόμενη τέχνη του δρόμου (γκράφιτι) και το πως αυτή έχει κορυφωθεί τα τελευταία χρόνια, ή σαν ένα ψευδοντοκιμαντέρ με το οποίο ο σκηνοθέτης (και μέγας καλλιτέχνης) Banksy, κοροϊδεύει όλους όσους ξοδεύουν χιλιάδες δολάρια για να αγοράσουν έναν σπασμένο τηλεφωνικό θάλαμο με μια αξίνα καρφωμένη πάνω του. Διότι αν υπάρχει κάτι που τα τελευταία χρόνια έχει χτυπήσει σαν ιός οποιαδήποτε μορφή τέχνης, αυτό είναι το λεγόμενο hype, που πολλές φορές αρκεί για να κάνει έναν καλλιτέχνη σημαντικό ακόμα κι αν ο ίδιος δεν έχει καμία επαφή με την τέχνη που υποτίθεται ότι πρεσβεύει. Όπως και να' χει πρόκειται αναμφισβήτητα για μια από εκείνες της ταινίες που σε μερικά χρόνια από τώρα θα μνημονεύεται σαν ένα (παρά)δείγμα κινηματογράφου, πολύ μπροστά από την εποχή του.